Klachtenregeling
Podotherapie Geldrop-Mierlo
Heeft u een tip, idee of opmerking voor ons? Wij staan altijd open voor nieuwe ideeën. Laat het ons weten door het contactformulier in te vullen. Heeft u een klacht? Lees dan verder.
Heeft u een klacht?
Wij hopen dat uw ervaring met ons goed is, maar als dat niet zo is dan horen wij het graag. U kunt uw klacht in eerste instantie aan ons kenbaar maken, waarbij het prettig is als u zou willen vermelden wat voor u een passende oplossing zou zijn. Uw klacht kunt u kenbaar maken per:
- E-mail - stuur uw klacht naar info@podotherapiegeldropmierlo.nl
- Post - stuur u klacht per post naar Emopad 37a, 5665 RP Geldrop
Mocht de klacht niet oplosbaar blijken met de behandelaar / organisatie, dan kan deze worden voorgelegd bij de NvvP (Nederlandse vereniging van Podotherapeuten) of de VNRT (vereniging van Nederlandse Reflexzone therapeuten), afhankelijk waarvoor u bij Podotherapie Geldrop-Mierlo in behandeling bent.
Podotherapie Geldrop-Mierlo is aangesloten bij het Klachtenloket
Paramedici waar u uw klacht kunt indienen. Gebruik hiervoor bij voorkeur het online klachtenformulier . Indien u het formulier (open het formulier) toch wenst te printen en invullen dan kunt u het sturen naar:
Kwaliteitsregister Paramedici
Postbus 19207
3501 DE Utrecht
PROCEDURE
Nadat u een klacht heeft ingediend krijgt u allereerst een ontvangstbevestiging en informatie over de procedure. De klachtenfunctionaris neemt telefonisch contact met u op om de klacht, procedure en termijn te bespreken. Als u hiervoor toestemming geeft dan legt de klachtenfunctionaris de klacht voor aan de podotherapeut. De podotherapeut heeft 2 weken de tijd om schriftelijk op uw klacht te regeren. De klachtenfunctionaris bemiddelt en probeert tot een oplossing te komen met u en de podotherapeut. Uiterlijk 6 weken na registratie van de klacht moet duidelijk zijn welke maatregelen de podotherapeut/ podotherapiepraktijk neemt. De klachtenfunctionaris bespreekt de voorgestelde oplossing met u. Deze termijn is wettelijk vastgesteld en kan indien nodig worden verlengd met 4 weken. Als u het ermee eens bent dan is de klacht opgelost.
GESCHILLENCOMMISSIE
Als u het niet eens bent met het resultaat van de bemiddeling dan kunt u overwegen uw geschil voor te leggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie die is ondergebracht bij het Kwaliteitsregister Paramedici. Hieraan zijn wel kosten verbonden. De procedure hiervoor vindt u op de website www.kwaliteitsregisterparamedici.nl/klp/geschil.
U kunt een klacht indienen als u niet tevreden bent over de kwaliteit van de behandeling of over de manier waarop u door uw therapeut bent bejegend. Maar ook over een onjuiste beoordeling van de therapeut, schade ontstaan door de behandeling of over beschadigde of vermiste eigendommen.
Wat de aard of ernst van uw klacht ook is; maak uw onvrede kenbaar.
- Het is belangrijk om uw onvrede eerst met uw therapeut te bespreken. Meestal lost een goed gesprek met uw therapeut uw onvrede op.
- Voelt u zich niet in staat uw onvrede te bespreken met uw therapeut, laat de situatie dit niet toe of komt u er samen niet uit? Dan kunt u het formulier Melding Onvrede invullen en per e-mail doorsturen naar de vertrouwenspersonen van de VNRT, Carien van der Poel en Marjoleine Meppelink via vertrouwenspersoon@vnrt.nl Indien u dat liever doet kunt u ook telefonisch contact opnemen op telefoonnummer 06-22790428.
- Desgewenst kunt u vervolgens gebruikmaken van een gratis en onafhankelijke klachtenfunctionaris van de Stichting Complementaire en Alternatieve Gezondheidszorg(SCAG). Deze ondersteunt u bij het formuleren van uw klacht of onvrede en bij het onderzoeken van oplossingen.
- Als de afhandeling van de klacht door de SCAG voor u onbevredigend is, dan kunt u zich wenden tot de Geschillencommissie Complementaire en Alternatieve Geneeswijzen. Een uitspraak van de geschillencommissie is bindend, zowel voor u als voor de therapeut. Op de website degeschillencommissie.nl vindt u meer informatie over hoe u een geschil kunt indienen en over de kosten.